Wednesday, April 07, 2010

Oh Sedih dalam Hati!

Bismillahirrahmanirrahim...

Mungkin takde rezeki untuk saya pergi ke Majlis Anugerah Dekan semalam.. Sebabnya mudah je.. Terlajak tidur dan terlewat bangun..

Tapi entah kenapa tidak rasa sedih pun. Rasa tenang je. Biar je la majlis tu. Dah tak larat nak fikir. Mungkin otak ni rasa penat sangat sampai rasa dah shot bila nak fikir pasal majlis tu. Tambah2 pulak saya tertekan dengan test LAW pada malamnya.

"Bertuahnya budak ni.." Ayat tu je yang ummi mampu cakap apabila memaklumkan yang saya tidak dapat pergi ke majlis anugerah dekan kerana terlewat bangun. Alasan nampak seperti tidak munasabah tetapi memang itu je modal saya setakat ni. Memang dah terbangun lambat. Nak buat macam mana kan -_-

"Ala... Takpe, nanti amik je la sijil keramat tu kat bahagian hal ehwal akademik.." Releks je jawapan saya. Saja nak mengusik ummi. Kesian ummi, penat dia belikan saya kasut baru yang mahal untuk saya pakai semasa mengambil anugerah itu nanti. Saya fikir ada hikmah. Mana la tau time saya pakai kasut tu, tiba-tiba timbul rasa riak pulak bila orang puji kan. Tak pun, mana la tau saya jatuh terjelepok di pentas apabila memakai kasut tu nanti. Eh?

Tapi bila difikir-fikir balik, sem ni mungkin sem terakhir saya dapat naik ke pentas menerima anugerah tu. Sem ni entah dapat dekan atau tak. Belajar pun kelam kabut.. Adeh! Saya hanya mampu cakap pada ummi, "Doakanla angah dapat dekan lagi sem ni, ummi. Nanti angah janji, dah tak bangun lambat sem depan untuk amik hadiah.."

Ok, fine. memang sedih. Majlis anugerah dekan kami macam majlis konvokesyen! Siapa tak teruja. At least boleh rasa keadaan time konvo nanti kan. Semua Ketua koordinator pakai jubah konvo. Yang doktor PhD sume pakai jubah lain pulak. Memang semangat la tengok mereka-mereka tu. Rasa macam tak sabar nak grad.

Anyway, i don't really care about it. At least saya dapat dengar talk DR. DANIAL ZAINAL ABIDIN. Penulis buku 'Muslim Super'. Seronok sangat dengar ceramah dia. Oh man, osem sangat! memang dah lama nak dengar ceramah dia cuma tak berkesempatan je dan Alhamdulillah Dr. dijemput untuk memberi ceramah.

Dgn muka yang sangat tebal, minta autograph dia. Orang lain sume beli buku dia before mintak tandatangan. Me? Oh,maaf. Memang muka tiada duit. 

Walaupun hari saya bermula dengan hati yang sedih, tapi ia berakhir dengan kegembiraan. Be positive everyone!

*Reflection*

12 comments:

  1. salam...lawok, lawok, lawok la cik narjil nie... xpe anugerah dekan 2 p'iktirafan manusia ja.. yg pnting kt dapat ilmu and apply it plus execute it...tym konvo nanti nak buat mcm cik najla la, terlajak tdoq..huhu...ada la kan hikmahnya...salam mujahadah

    ReplyDelete
  2. hahahaha...
    kalau terlepas konvo sbb terlajak tdo, menangis tak berlagu la jawabnye..
    kesimpulannya, jangan tido lewat pada malam sblm nak amik anugerah pape..
    kalau tak, tiru macam saya.. bgun lambat..

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum ckgu... its me... Najihah is back...! huhu... ala salah kamu gak da la tdo lwt... Ana gerak tak bgn... Continue tdo adew la... cian umi kamu da beli kan kasut cantik2 + MAHAl lg, tp tak pkai... Isy... isy... isy... nti nie mmg fail la kalu jdi ckgu.... huhu... jgn MARE.... SERIUS I miss u My dear...!

    ReplyDelete
  4. yeke awk gerak.. xrase pape pown.. awk mesti bisik je kan.. najla... najla.. confirmla kt x dengar.. =p
    xpe, kasut 2 wat g oversea.. hahaha

    ReplyDelete
  5. ala... kamu jga da time ana grak,ana kn lemah lembut,mane leh grak ganas2(perasan nye).. hiihii... skamu mmg kalu tdo... sume da tak dgr... sampai mengigau2 ada la... huhu... wat takut org je... ikut hati nak cabut tdo bilik laen,hiihiii

    ReplyDelete
  6. mengigau 2 sbb tension sgt kt jiha... haha.. mesti kt ngigau sebut nme awk je kn..

    ReplyDelete
  7. tak.. mana ada la.. kamu ngigau 2 sebab(epy sngt adek kamu call)kate k. nabilah la... hiihii.. tak dpt bygkan nti ngigau sebut nama ana,NGERI nye ble pk... bkn 1 kali, tp DUA KALI nti ngigau... serik da tdo lmbt, laen kali nak tdo awal dri kamu,bia ana plak mengigau,nti plak rasa.. huahua... ops lupe.. vdeo nti da dlm fb ana.. silalah coment yea..

    ReplyDelete
  8. tidak..... npe letak dlm fb.. nnt sume terpikat.. remove2... xmo.. waaa....

    ReplyDelete
  9. da tak taw nk anto cm ner ag... baek la ana remove.... puas...?

    ReplyDelete
  10. trima kasih jiha... sayang jiha lebih.. hahaha (^_^)

    ReplyDelete
  11. ingat tak mo remove, tp kang MAJUKK... tak jd la.. hehee... ana sayang cikgu najla juga... hiihii... kamu, ana da start berjalan tanpa bantuan, tpi still skit + sngt sloww... hukhuk... doakn yea kaki ana sihat cam dulu, nnt leh g p.i skali ngan kamu... jz cant wait 4 e precious moment ... (^_^)...

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah.. Ya Allah, bantulah sahabatku ini.. supaya pabila dia dapat berjalan nnt, dia mampu menperjuangkan agama-Mu.. aminnnn

    ReplyDelete